Filozofia edukacji

Jaka jest nasza filozofia edukacyjna?

  • diagnozujemy ucznia i wspólnie z nim oraz jego rodzicami szukamy strategii wspierających zdobywanie umiejętności,
  • pokazujemy perspektywę realnych osiągnięć ucznia i dopasowujemy do tego strategię najbardziej efektywną,
  • dostosowujemy wymagania do indywidualnych możliwości i potrzeb ucznia,
  • dajemy możliwość dokonywania zmian w pierwotnych wyborach np. przedmiotów maturalnych,
  • poza informacjami o postępach ucznia w nauce, dajemy też możliwość wsparcia we wprowadzaniu zmian w dotychczasowych strategiach uczenia się,
  • analizując style poznawcze uczniów podpowiadamy, jak się skutecznie uczyć,
  • szanujemy indywidualne uczniowskie preferencje intelektualne, stwarzając możliwość łączenia różnych przedmiotów rozszerzonych np. historii i matematyki.

Wsparcie dla ucznia

Wspieramy ucznia poprzez organizowanie zajęć w klasach max. 24-osobowych, w których:

  • łatwiej się uczyć,

  • można nawiązywać głębsze i długotrwałe relacje,

  • można poczuć się odpowiedzialnym za siebie i za miejsce, w którym przebywamy,

  • można mieć realny wpływ na to, co się dzieje w szkole,

  • łatwiej jest mówić o swoich potrzebach i łatwiej być wysłuchanym,

  • łatwiej zbudować klimat wzajemnego zaufania i nie obawiać się prosić o pomoc,

  • łatwiej zauważyć rodzące się trudności i szybciej znaleźć strategię, sposoby ich rozwiązania.

Wsparcie dla rodzica

Pracując z max. 24-osobowymi zespołami uczniów, mamy  PRAWDZIWĄ możliwość zauważenia potrzeb ucznia, a dzięki temu możemy  PRAWDZIWIE wesprzeć rodzica w procesie wychowawczym.

Zależy nam na bardzo dobrej współpracy z rodzicami. Oprócz planowych zebrań z rodzicami, wychowawcy i nauczyciele przedmiotowi, jeśli zachodzi taka potrzeba, błyskawicznie kontaktują się z rodzicem telefonicznie lub pocztą mailową. Działa to również w drugą stronę. Rodzice są zawsze mile widziani w szkole. Są przecież współgospodarzami, z którymi chętnie współpracujemy.

Wsparcie w wyborze dalszej edukacji

  • diagnozujemy predyspozycje osobowościowe i intelektualne ucznia
  • poszukujemy wspólnie z uczniem i jego rodzicami dróg dalszej edukacji
  • wspieramy w ocenie realnych szans ucznia na realizację jego pomysłów w obszarze rozwoju edukacyjno – zawodowego
  • umożliwiamy zmianę dotychczasowych pomysłów na dalszą edukację, poprzez dostosowanie realizowanych przedmiotów i zajęć dodatkowych